17 Şubat 2014 Pazartesi

ISPANAKLI KİŞ

              ISPANAKLI KİŞ


               Merhaba gene ben :) çok ama çok lezzetli bir kiş oldu .Uzun süredir kiş tarifi arıyordum ve sonunda buldum.''CAHİDE JİBEK'' sitesinden alıntıdır belirteyimde :)
               Biraz değişiklikler yaptım ıspanaklı harcına yumurta koymamak onun yerine kuru soğan koymak gibi ama nefis oldu.Hamuru baya çok oluyor ıspanağın kilosunu arttırabilirsiniz.Ben büyük borcama yaptım.Bayıldım :) Şimdi ağzımın sularını silip hemen tarifi yazayım :)

  kolay gelsin

Malzemeler :

Hamuru için ;

100 gr tereyağı ( ben sana hamurişi kullandım )
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
yarım paket kabartma tozu
2 yumurta
3.5-4 su bardağı un
1.5 tatlı kaşığı tuz

İç malzemesi : 

500 gr ıspanak
1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
1 ufak boy kuru soğan
tuz
karabiber,pulbiber

Yapılışı:

Hamurumuzu eriyen tereyağı ve unu karıştırarak başlıyoruz.daha sonra tüm malzemeleri ekleyip iyice yoğurduktan sonra streç filme sarıp buzdolabında yaklaşık 1  saat bekletiyoruz.
O sırada doğradığımız kuru soğanı az yağda çevirip içine ıspanakları koyup ölmelerini bekliyoruz.
Daha sonra rendelenmiş beyaz peyniride ekleyip biraz çeviriyoruz. Baharatlarınıda ekliyoruz.

Ocağı kapatıp çok sulandıysa suyunu akıtıp bir kenara alıyoruz.Kiş içinde çok sulu olmasını istemeyiz.Kaşar peynirinide ekleyip  karıştırdıktan sonra kenara alıyoruz.

Hamurumuzu ister borcama ister kiş kalıbına yayıp kenarlarını iyice yükseltiyoruz.Ispanaklı harcı üzerine döküp iyice yayıyoruz. Üstüne isteğe bağlı tekrar kaşar peyniri rendesi serpip ısıtılmış 180  c fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.Sıcak sıcak servis ediyoruz.

Afiyet olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder