18 Ekim 2013 Cuma

ORGANİK BEBE BİSKÜVİSİ

                  ORGANİK BEBE BİSKÜVİSİ


                               

                          Merhabalar biliyorum bu aralar fazla ara veriyorum ama malum güzel kızımla ilgileniyorum.
    Bir yandan da iş tabi.Öyle böyle derken güzel kızım 6 aylık oldu..Ek gıdalara yaklaşık 1 aydır başladık.
Artık kahvaltıya başlama zamanı..Marketlerde satılan o bildiğimiz eskilerin cici bebelerini şekerli olduklarından doktorlar önermiyorlar maalesef..Bu durumda biz annelere bebeklerimiz için çözüm üretmek düşüyor :) 
                            İnternet ve anneler saolsun yapılmış o kadar çok tarif var ki..ben neden yapmayayım dedim ?  ve yaptım :) işte tarif işte sonuç :)




Malzemeler

2 çay bardağı organik tam buğday unu
yarım çay bardağı organik irmik
2 çay bardağı pirinç unu veya yulaf unu
4 yemek kaşığı tuzsuz organik tereyağı
1 yemek kaşığı yoğurt ve hamur kıvam alacak şekilde yoğurt suyu

hamurunuz katı olursa ;
ister 2 kuru kayısı, 1 inciri cezvede temiz suyla kaynatıp suyunu kullanabilirsiniz,
ister 2 yemek kaşığı meyve püresi katıp kıvamlandırabilirsiniz..

Yapılışı

oda sıcaklığındaki tereyağına buğday ununuz hariç tüm malzemeyi koyup yoğuruyoruz...daha sonra
kulak memesi kıvamına gelicek şekilde unumuzu azar azar katıyoruz..

istediğimiz şekili verip( fotodaki çatalla yapılmıştır ); 180c ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dk altın rengi olana kadar pişiriyoruz..

fırın içinde beklerse kuru olacağından hemen çıkarıyoruz..

ister rondoya çekip saklayın ister böyle..bebeklerimizin kahvaltıları için bebe bisküvimiz hazırdır
afiyet olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder