1 Aralık 2014 Pazartesi

PORTAKALLI KEREVİZ

                             PORTAKALLI KEREVİZ

         

                  Merhabalar...Kısa  aralıklar versemde ben hep burdayım aslında :) Beni Facebook
       sayfamdan takip edebilirsiniz...
                  Senenin son ayına geldik çabucak..Çok mu hızlıydı bana mı öyle geldi bilemedim ?

            Bu aralar farklı tarifler denemeye bayılıyorum :) Hiç yapmadığım ,yapmayı çok istediğim tarifler var listemde.Sırasıyla deneyeceğim inşallah...
                  Kerevizin rendeli haliyle salatasını çok sever ve yaparım .Bu sefer zeytinyağlısını yaptım ve çok beğendim.Çok lezzetliydi yapmanızı tavsiye ederim kerevizin en güzel zamanı.
                  Çok faydalı bir sebze hem bizim hem çocuklarımız için bol bol çorbasınıda yapmalı.
                  Kök tarafından çok yaprakları daha bir besleyici.Çocuklarımıza yaptığımız et sularına kereviz saplarını koyarsanız daha bir lezzetli ve vitaminli olacaktır.
                  Şimdi tarife geçelim..

   Malzemeler:

   2 orta boy kereviz
   2 ufak boy havuç
   1 ufak boy kurusoğan
   1 tatlı kaşığı un
   3 yemek kaşığı zeytinyağı
   1 büyük boy portakalın suyu
   1 çay kaşığından az tuz
   2 su bardağı su
   süslemek için ister kereviz yaprağı,ister dereotu

   Yapılışı:

    Kerevizleri patates soyar gibi soyup ister kare kare kesin ister dilim halinde kesin (sizin tercihinize kalmış) hemen limonlu suyun içine atıyoruz (Kararmaması için )
   Tenceremize zeytinyağını koyup sırasıyla soğanları ve havuçları ilave edip 1-2 dk kavuruyoruz.Daha sonra kerevizleride ilave edip kenarda portakal suyu,un,tuzu bir kapta karıştırıp üzerlerine döküyoruz.
  En son suyunuda ilave edip kapağı kapalı bir şekilde 15-20 dk kerevizler yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
  Yemeğimiz hazır...buzdolabında soğuttuktan sonra üzerini süsleyip servis edebilirsiniz.

NOT:Portakal suyu kerevizin keskin kokusunu biraz bastırıyor.Kereviz sevmeyenler bile yiyecektir eminim.
 AFİYET OLSUN..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder