30 Ekim 2013 Çarşamba

LOR PEYNİRİ YAPILIŞI



                      TUZSUZ LOR ( BEBEKLER İÇİN )

           Bu kadar basit olduğunu bilseydim kendime börekler

içinde yapardım dediğim bir tarif :) İnsanın yavrusu olunca nelerde öğreniyor sayesinde.İyiki var..

           Doktorlar bebeklerimiz için 6.aydan sonra kahvaltılarında tuzsuz lor yada geceden suda bekletilmiş tuzu alınmış peynir öneriyorlar.Bende neden yapmayayım dedim ve denedim güzel oldu :)

           Fazla zamanınızı almayan mis gibi doğal peynir :)

Malzemeler :

250 ml keçi sütü kullandım pastörize

yaklaşık  2 yemek kaşığı kadar da ev yoğurdu

 

     cezveye sütü koyup kaynamasını bekliyoruz..kaynadıktan sonra çay kaşığı ile parça parça yoğurdu ekliyoruz..kaynadıkta cezvenin üstüne yeşil suyu çıkıcak peynirin...zaten kaşıkla içine bakınca peynirimizin olduğunu görüceksiniz...ocağın altını kapatıp temiz bir tülbente boşaltıyoruz peynirimizi...süzüldükten ve soğuduktan sonra dolaba koyuyoruz afiyet olsun :)

       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder