2 Haziran 2014 Pazartesi

ETLİ ÖZBEK PİLAVI

                          ETLİ ÖZBEK PİLAVI

        Merhabalar...Geçtiğimiz günlerde facebook sayfama resmini eklediğim özbek pilavımın tarifini fırsat bulmuşken yazayım hemen....
        Ben kendime göre yaptım isteyen nohut,kuş üzümü,kimyon v.s koyuyorlar...İsteğe bağlı sizin damak tadınız nasıl isterse öyle yapabilirsiniz...

          Malzemeler :

      Yaklaşık 300-400 gr dana kuşbaşı
      2 su bardağı pirinç
      1 adet kuru soğan
      1 büyük boy havuç
      4 su bardağı sıcak su
      sıvıyağ
      tuz,karabiber

     Yapılışı:

       Etleri düdüklüde haşladım...Tencereme sıvıyağımı alıp önce yemeklik doğradığım soğanlarımı kavurdum.Daha sonra haşlanan etlerimide soğanla beraber biraz kavurdum ve rendelediğim havuçları ekledim..Havuçlar biraz öldükten sonra yıkadığım pirinçleri ekledim..tuz ve karabiber ekleyip suyunu verdim ..Piştikten sonra demlenmesini bekleyip servis yapabiliriz..

   AFİYET OLSUN...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder