17 Aralık 2013 Salı

BALIK ÇORBASI (BEBEKLER İÇİN )

                                       BALIK ÇORBASI

            Merhabalar nasılsınız ? bende iyiyim teşekkürler :) Benim güzel kızım 9.ayına girdi artık.
Evde onun şefiyim bu aralar :) yoğurdu,peyniri,bisküvüsi,çorbası :) bir koşturmaca içerisindeyim.
           Çorba tarifleri ararken buluyorum kendimi bilgisayar başında ..Daha önce buğlama balık yedirmiştim fakat çorbasını ilk denedim.Çokta lezzetli bir çorba oldu ( şahsen) önce ben denedim :)
            Şimdi gelelim tarifimize   ; (tarif gurme bebek ten bu arada )

Malzemeler:


1 dilim somon balığının yarısını kullandım
1 minik kerevizin yarısı
1 havuç
1 patates
2 adet arpacık soğan
1 avuç pirinç
dereotu isteğe bağlı defne yaprağı

Yapılışı ;

Öncelikle balığımızı istenirse defne yaprağıyla suda haşlıyoruz.Haşlandıktan sonra balığı tencerenin içinden alıp suyunu süzgeçten süzüyoruz kılçık,pul kalma ihtimaline karşı..Aynı suya sebzelerimizi dere otu hariç doğrayıp haşlamaya bırakıyoruz.Onlar kaynarken biz bir kenarda balığı didiyoruz :) Kılçık kontrolü aman dikkatli olun ! Parçaladığımız balıklarına haşlanan sebzelerin içine atıp bir taşım daha kaynatıyoruz  en son dereotunuda ekleyip altını kapatıyoruz.İstenirse çok az iyotlu tuz atılabilir.
Ben blendırdan geçirmiyorum taraflısıda değilim.Tavsiye etmem.Elekten geçiriyorum ve afiyetle yediriyorum..yapılmış halinin fotosunu çekemedim malesef :(
Püre kıvamında oluyor..daha sulu isterseniz suyu fazla tutabilirsiniz..

Bebelerimize şifa olsun ,afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder