28 Mayıs 2014 Çarşamba

BEBEKLER İÇİN EKMEK TARİFİ

              BEBEKLER İÇİN EKMEK TARİFİ

            Merhabalar...Yaz bu sene çok hızlı geldi sanırım havalar İstanbul'da epey ısındı.Yaz sebze ve meyvelerine merhaba dedik.Benim içinde farklı çorba ,yemek alternatifleri başladı kızım için.

            Uzun zamandır kendi yaptığım bebe bisküvisini yediriyordum kımızın kahvaltısında artık değişikliğe ihtiyacı olduğunu hissettim :) Bisküvi yerine ekmek kullanmaya başladım.

            Her zaman ki gibi ekmeğinide kendim yaptım :)

            Tarif için ''Hayatın Ta Kendisi Lokantası '' site sahibesi sevgili Yasemin hn'dan edindim.Kendisine teşekkür ediyorum...
          
               Çok mu çok basit tarife geçelim :)

      Malzemeler :

    250 ml ılık su ( 1 su bardağı)
     1 paket instant toz maya
     1 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
     3.5-4  su bardağı tam buğday unu ( ben organik buğday unu kullandım)

        Yapılışı:

Tüm malzemeleri karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.Üzerini bir bez yardımı ile kapatıp biraz mayalanmasını bekliyoruz.Mayalanınca baton kek kalıbını yağlayıp içine hamurumuzu koyuyoruz. 170 c fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Piştiğini kontrol etmek için kürdan testi yapabilirsiniz..

Soğuduktan sonra dilimleyip buzluğa atabilirsiniz her gün tüketmek için çıkarabilirsiniz..

Hem bebek ve çocuklarımızın hemde bizim yiyebileceğimiz kezzetli bir ekmek ortaya çıkıyor .

 Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder