9 Temmuz 2013 Salı

TRAMİSU

                               
                                           TRAMİSU




           Uzun ,zor ,ama sonu güzel biten bi aranın ardından sizlerleyim...dünya güzeli bir kız evladına sahip oldum bu geçen zamanda..Allahıma binlerce şükür...Tabi burayı fena boşladım umarım kısa zamanda bu boşluğu doldururum :) beni özlediniz umarım çünkü ben özledim :)
          İlk defa tiramisu denedim ve çok güzel oldu...Tadına bakanların görüşleri tabi...İki doğum günü için yaptım birde keyfi evde denedim...Çok pratik ve az malzemeyle güzel bir tat...Umarım beğenirsiniz...


      MALZEMELER 

   *  1 paket ister sade ister kakaolu hazır pandispanya...size kalmış ben sade ile yapıyorum...

     kreması için; 3 su bardağı süt
                           3 yemek kaşığı un ( daha katı kıvam isterseniz 1 yemek kaşığı nişasta katın)
                            yarım su bardağı toz şeker
                            1 paket labne 

    keki ıslatmak için;
                         2 yemek kaşığı çözülebilir nescafe,
                         2 yemek kaşığı toz şeker,
                         büyük bir kupa sıcak su

   
  * üstü için bir paket kakao......


YAPILIŞI

  süt,şeker ve un ( istenirse nişasta) krema haline gelinceye denk ateşte pişirilir...kenara alıp ılıdıktan sonra içine labne peyniri ilave edilir...mikser ile bir 5 dakika çırpılır...

   bir kenarda sıcak su ,kahve ve şeker karıştırılıp hazırlanır..   pandispanya' nın tek katı yapacağınız kaba  konulur..üzeri kahveli karışımla ıslatılır ..üzerine kremanın yarısı dökülür ve yayılır...üzerine pandispanyanın iç tarafı yukarı gelicek şekilde ikinci kek de koyulur.. oda kahveli karışımla ıslatılır..kalan krema dökülüp iyice etrafına dağıtılır...

tiramisu dolaba koyulur ve soğutulur... servis etmeden önce üzerine kakao serpiştirilip sunulur...


AFİYET OLSUN :)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder