1 Şubat 2012 Çarşamba

MISIR EKMEĞİ



                 
                     Çok sevdiğimiz bir abimiz sayesinde Rize' den tereyağı,bal ve mısır unu getirttik...ne yapmalı ne yapmalı derken muhlamayı yaptık onu geçtim :) birde mısır ekmeğimi yapsak şöyle yoğurda doğrasakta yesek diye :) hemen internet başına önce görsellerden aramaya hangisinin güzel görüntüsü varsa hemen tarifine bakmaya :) birde baktım çok sevgili müge ablamın sitesinde var meğer çoktan yapmış :) HÜNERLİ BAYANLAR sitesinin sahibi kendisi ayrıca MÜGE HÜNER sitesinin :) şeker hamurlu kurabiyeler yapmak için kursuna gitmiştim ..çok tatlı çok mütevazi çok sevecen ve hamarat biri tabiki soyadı gibi :) hemen tarifi denemeliyim dedim ve sonuç inanılmaz ...içine peynirde kattım süper oldu :) hadi şimdi tarifine geçelim...


Malzemeler

2 su bardağı mısır unu
1 su bardağı beyaz un
yarım su bardağı zeytinyağı
1.5 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
100 gr beyaz peynir



     malzemelerin hepsini karıştırıyoruz...zaten kek hamuru şeklini alıyor...tepsimizi yağlıyoruz birazda un serpebilirsiniz yapışmaması için....200-220 c ısıtılmış fırında benim fırınımda 50 dk pişti sizde yaklaşık 45-55 dk pişirmelisiniz...çıkarıp kürdan veyaz çatal batırdığınızda pişmiş olduğunu anlarsınız zaten.....  afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder